יום שבת, 23 באפריל 2016

חד גדיא

אתמול התחלנו עם תחילת ההגדה היום נתעכב על סיום ההגדה.
ואתה כלבא ונשך לשונרא דאכל לגדיא דזבין אבא בתרי זוזי חד גדיא חד גדיא.
"וראה הכלב ונשך לחתול שאכל את הגדי שקנה אבינו בשני זוזים אחד גדי אחד גדי"
לכאורה יש לנו שיר ילדים שלא מורכב במיוחד . כלב שנשך חתול שאכל גדי וכו'..

אבל אם נכנסים ומבינים את השיר הזה לעומקו אזי רואים שאנחנו נמצאים בעולם היררכי , שיש מישהו מתחתיך ויש מישהו מעלך ויש מישהו מתחתיו ויש מישהו מעליו , ועל זאת הדרך . ואנחנו צריכים לנהוג כראוי באלו שמתיחתנו בשביל שינהגו בנו כראוי אלו שמעלנו . אם תינשך את החתול תוכה ע"י המקל , מחשבה פילוסופית מאוד מעניינת , ואני ששירתתי בצה"ל 25 שנים , ובחלק ניכר מהזמן הייתי מפקד , השתדלתי לזכור זאת. גם כשהייתי קשה וקשוח עם פקודי השתדלתי לכבד אותם כחיילים , לכבד אותם כבני אדם , למרות שהם היו כפופים לי. לא השפלתי חייל מעולם למרות שנהגתי ביד קשה.
ולמרות זאת לא ויתרתי כהו זה על המשמעות , והמקצועיות של כול חייל וחיילת ששירתו תחת פיקודי.
אם אמרתי שהחרות שלי חשובה לי מחיי , למרות זאת זכרתי שאני במערכת היררכית , מי אמר שהעולם פשוט.....

חג אביב שמח

אלון

ניתן לרכוש שמן זית כתית מעולה בהספקה עד בית הלקוח 052-2369955

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה