יום רביעי, 13 באפריל 2016

מהוואי בית הבד
מסורת היא שבבית הבד בעל בית הבד "מתחמן" את המגדלים ולכן פוקחים את העניים על כול מה שקורה בבית הבד.
אחד מחברי המגדלים כאשר יצא לו אחוז שמן נמוך /כמות שמן נמוכה מהפרי שהוא הביא אמר לו בעל בית הבד : "כולו מן אללה" יעני הכול מאלוהים והצביע למעלה..... עד היום החבר שלי בטוח שיש לבעל בית הבד מחסן שבו הוא שומר את השמן הגנוב.

באחד מבתי הבד שדרסתי את הזיתים לשמן ,ואני מעריך ומכבד את המשפחה , נוצרים מאחד הכפרים, אני שומע את אבי המשפחה בן אדם מבוגר כבן 70 צועק וצורח " לפה נכנסים רק יהודים וחברים".... "הם יקראו לי גנב"..... " אני לא רוצה לראות אותם יותר" ... וחוזר ואומר  " לפה נכנסים רק יהודים וחברים "

אני שואל לפשר העניין .... ואומרים לי " השנה יש אחוז שמן מאוד נמוך בסורי, והכפריים שציפו לכמות שמן גדולה יותר צעקו וצרחו אתמול על אבי המשפחה שהוא גונב אותם בבית הבד" 
שאלתי "חברים הבנתי אבל למה יהודים" .... "ענה לי אתם היהודים באים לבית הבד שופכים את הזיתים .... לוקחים את השמן משלמים אומרים שלום והולכים" " לא עושים צרות ולא מחפשים בלאגנים "

אלון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה