יום ראשון, 24 באפריל 2016

השקיה 3
התחלנו לדבר על השקיה והסברנו שמתחילים בכמות גבוהה, בתחילת החום יורדים לכמות מינימלית ובסוף החום מתגברים את ההשקיה,
משקים עם טפטפות,  אני משקה עם טפטפות של 4 ליטר שעה כול מטר. אבל כאשר נוטעים משקים עם טפטפות של 2 ליטר לשעה כול חצי מטר,למעשה זו אותה כמות מים אבל מחולקת יותר טוב.

בכרם הראשון שלי השתמשתי בטפטפות נעץ של 4 ליטר, שנה אחרי זה הוספתי עוד שתי טפטפות ובשנה השלישית  השלמתי ל 4 ליטר כול מטר.

חשבתי שאני חוסך במים ככה , שאני לא משקה בין העצים , אבל זה לא חוסך הרבה מחד מאידך העלות של הצינור עם טפטפות נעץ הוא כפול מאשר טפטפות מושחלות שקונים עם הצינור.

טפטפות הנעץ נשברות , במסיק דורכים עליהם ולא מעט מהן נשברות, כך שההחזקה שלהם בעייתית, ולכן אני ממליץ להשתמש בצינור עם טפטפות מושחלות.
אני משתמש בבקר השקיה (מחשב קטן שפותח וסוגר את המים באופן אוטומטי) של חברת "בקרה" זול , אמין, פשוט, טוב ל3-4 שנים ואז מחליפים לחדש.
יש בקרים יותר מסובכים , ששולטים בדשן ומנקים את המסנן, לטעמי אין צורך בהם בכרם זיתים, 

וכמובן חייבים מסנן לי יש מסננים של "עמיעד" שעושים את העבודה.

אז מתחילים להשקות

חג אביב שמח
אלון

ניתן לרכוש שמן זית כתית מעולה בהספקה עד בית הלקוח 052-2369955

2 תגובות:

  1. מחשב השקיה אפשר למצוא גם אצל יובלים. תחפשו הם מומלצים מאוד.

    השבמחק
  2. שחר שלום
    יש בארץ שתי יצרניות של בקרים
    גלקון ובקרה
    בקרה מוכרים את המחשב שלהם תחת עוד שמות
    ולכן חשוב לבחור משהו טוב וזול

    השבמחק