יום שישי, 15 באפריל 2016

השקיה
לקחנו את הבן הקטן לצוק מנרה, (מקום מדהים לכשלעצמו אצלנו בגליל), עולים ברכבל למעלה.... יושבים איתנו בקרונית זוג  מבוגרים מאיתנו, מדברים....
"מאיפה אתם??" ...." משדה אליעזר"... "מושב???" .." כן פה בגליל העליון"..
"גם אנחנו ממושב"... ואז אני אומר שאני עדיין חקלאי מגדל זיתים ויש לי בלוג כמו שאתם יודעים.
שואלת אותי הגברת ." יש לנו עץ בגינה , נטענו אותו לפני שנתיים שלוש והוא עדיין לא מניב ואפילו לא פרח"
"אני שואל ואתם משקים אותו"???
"לא כול כך"
"אז אך את רוצה שהעץ יניב" ????.

חברים זיתים צריכים מים במיוחד בשנותיהם הראשונות . גם בחקלאות המסורתית בזני הבעל משקים את העצים וחשוב לדעת זאת.

הזית צריך מים במיוחד בעונות החניטה (עכשיו) אם העץ מרגיש צמא בגלי החום שבאים , אז הוא מושך את המים מלמעלה מהעלים מהפרחים והחנטים , הללו מתייבשים ונושרים ואין פרי.
העץ צריך גם מים לצימוח צעיר ולכן חשוב להשקות אותו , אבל לא יותר מידי.

אלון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה