יום שישי, 29 ביוני 2018

בתי בד 5

סיפרנו על השנה הראשונה ועל השנה האחרונה שבה אצרנו שמן זית,  עכשיו נספר על בית הבד בשנה השנייה.

בשנה השנייה היה לי ארגז זיתים שנמסקו, לקחתי את הזיתים לבית בד במע'ר ושם התברר לי שיש כמות מינימום לאצירה, לא אוצרים פחות מ 100 ק"ג של זיתים , הסיבה לכך שכמות קטנה מידי רק מלכלכת את המכונות ולא באמת ניתן להפיק מכמות קטנה שמן זית.

מה עושים כשיש כמות קטנה, הולכים לבית הבד ושם מקבלים שמן זית בימקום, בעל בית הבד אוסף את כול הכמויות  הקטנות  ביחד ודורס את  הזיתים שלהם .

בבית הבד שהלכתי אליו רצו לתת לי ליטר שמן, חשבתי שזה מעט אז הלכתי לבית בד אחר כפר ערבה.

היראתי את הזיתים שלי ושם נתנו לי 4 ליטר שמן זית, שמחתי.

 אז לא הבנתי בשמן זית כלל. לא הבנתי בכרמים ולא בבתי בד. מאז הספקתי לסיים הכשרה במכללת תל חי "מומחה בגידול זיתים ויצור שמן זית".
 וכמובן הניסיון או הניסיון כמה שהוא חשוב.

היגעתי הביתה ועם הזמן התברר לי שמדובר בשמן זית ירוד, "שמן מכונות" השאריות של בית הבד , הם ראו יהודי ודחפו לו "זבל" . 

בבית הבד הזה לא דרכתי מאז.


אלון קמינקר

ניתן לרכוש שמן זית 0522369955

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה