יום חמישי, 14 ביוני 2018

בתי בד 2

בפרסום הקודם סיפרנו על בית הבד הראשון במע'ר ובפרסום הזה נספר על השנה האחרונה.

לפני המסיק האחרון חשבתי לאן אני הולך השנה עם הזיתים, חשבתי יש לי כמות נכבדת של זיתים , בבית הבד הקודם לא התאים לי מסיבות שונות שנפרט עליהם בהמשך וחיפשתי בית בד אחר.

הלכתי לכפר רמה לבית בד שכבר דרסתי בו את הזיתים בעבר , יש בו מכונות חדישות, התהליך נכון ומתאים לי ,בעל בית הבד נחמד, וסגרנו על מחיר מתאים ועל הכול מסביב.
עצי זית עתיקים בכפר רמה בבקעת בית הכרם


אני מביא את הזיתים שלי לבית הבד שופך לבור ומקבל תוצאות טובות, הכול לפי הספר, מצויין.

למחרת אותו דבר שופך , בודק שהכול לפי מה שאני מצפה והכול טוב. בסוף הדריסה שאני שמח וטוב לב ממלא את הג'ריקן האחרון , וחסר בו 2-3 ליטר על מנת למלא אותו, בעל בית הבד "שיחרר" לי עוד שמן ככה שהג'ריקן האחרון היתמלא. ואז חשבתי לעצמי, הוא שם לעצמו שמן שלי בצד ושיחרר לי 2-3 ליטר, מעניין כמה הוא שומר עוד בצד.

בקיצור גנב.

 במקום לשחרר לי את השמן שלי ולקבל תשלום ,הנ"ל לוקח גם שמן שהוא לא אמור לקבל.

גנב

בבתי הבד מסתובבות אגדות רבות על בעלי בתי הבד שגונבים שמן מהחקלאים , שיש להם מסתורים לשמן והם גונבים שמן.

מעולם לא ראיתי את זה, חשבתי שזו רק אגדה, וזאת  אחרי שיותר מפעם אחת בדקתי בשבע עניים האם האגדה הזו נכונה. חיפשתי את אותם מיסתורים , הרי מדובר בדבר גדול , לגנוב ליטר שמן זה מגוחך ואף בעל בית בד לא ילכלך את הידיים שלו בשביל כמות מיזערית כזו ולכן אם הם גונבים אז צריך להיות משהוא גדול, ולא מצאתי .

עד השנה.

עצוב
אבל הדבר קיים וכנראה לא רק אגדה.

אלון קמינקר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה