יום שבת, 7 במאי 2016

כללים בבית הבד
הרבה זמן לא דיברנו על זיתים , אבל אלה הם הימים, ועכשיו נחזור לעניין שאליו התכנסנו זיתים.

יש הרבה מאוד כללים בבית הבד , ידוע תמיד שבעל בית הבד אולי ינסה לרמות אותך,  למה? מסורת ולכן תמיד צריך לפקוח עניים.

ראשו:ן הכניסה לבית הבד, יש בתי בד שמזמינים תור , דהיינו שעה ואז אתה נכנס , אחרים לפי סדר ההגעה, ולכן צריך לסכם מראש את הנושא עם בעל בית הבד.

אם אתה עם מעט זיתים ויש לפניך אחד עם כמות גדולה מאוד, יש לך זכות  לעקוף אותו, כמו "בסופר"  שיש לך מעט מוצרים בעגלה ובד"כ יכבדו את זה.

בבית הבד תמיד יש משהו לשתות , קפה , תה, תה צמחים ובד"כ לא מסרבים לעוד סיבוב , באופן טבעי קר (נובמבר- דצמבר) ולכן .

בבית הבד יש רעש, הרבה רעש, ולכן מדברים בצעקות , האנשים עצבניים ועייפים (מסקו כול היום ועכשיו הם מאוד עייפים ) ולכן צריך הרבה סבלנות , כדאי לבוא מוקדם , אנחנו מסיימים ב12:30 את המסיק ומגיעים בערך ב13:30, אנשי המגזר מגיעים בד"כ בערב  ב17:00 ולכן בית הבד יחסית ריק ולכן נוח לנו עם זה.

דיברנו כבר על התהליך של הדריסה ( מהבור דרך הסרט  לניקוי עלים , משם לשטיפה, משם לריסוק , משם לערבול, הפרדת המוצקים, הפרדה בן השמן למים ולכדים). התהליך הזה ארוך עם לא מעט שלבים ומכונות , כאשר בתחילת העונה יש כמות לא קטנה של שמן "שנבלעת במכונה"כ1-2 ג'ריקנים, מקובל שבעל בית הבד שם את הזיתים שלו ראשון, ובסוף כאשר מנקים את המכונה נשאר לו לא מעט שמן "שחוזר" אליו , אם אתה הראשון מקובל שלא תשלם על הדריסה (אם זה שמן ואם זה "באחוזים") כיוון שחלק לא מבוטל מהדריסה הראשונה נבלע.

בכמויות גדולות מתבצעת שטיפה תוך כדי התהליך , אחרת המכונות לא מצליחות לדחוף את חומר הגלם.

צריך לזכור שכאלו שמבאים כמויות קטנות 100-700 ק"ג , מקבלים את סוף השמן של מי שדרס לפניהם , ובמכונה נשאר הסוף של השמן שלהם כך שסופו של יום זה מתקזז, אבל חשוב לראות מי היה לפניך , איזה זיתים הוא שם במכונה, אם רואים שלפניך שמו זיתים שעמדו והם רקובים , ממתינים שמישהו אחר יכנס , בשביל לא לקלקל את השמן שלך.

על רגל אחת כמה מהכללים בבית הבד.

אלון

ניתן לרכוש שמן זית כתית מעולה בהספקה עד בית הלקוח 052-2369955

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה