יום שלישי, 3 במאי 2016

יעוץ

פנה אלי ר' לעזור לו בתכנון כרם זיתים , ואני אמרתי בכיף...

ההבדל בני ליתר המדריכים ( וכבודם במקומו מונח ויש כבוד והערכה ) הוא פשוט הניסיון.
הניסיון של מגדל של 20 דונם זיתים במשק חקלאי במושב,  שונה מאשר של המדריכים החקלאים.
הם רואים כרם ענק, הם רואים כרם אינטנסיבי, הם רואים כרם "רביבים 3000 דונם, או כרמים של מאות דונמים, הם רואים מיכון במיליון שקל.
אצלם המסיק הוא סוף הסיפור( יש זיתים, יש שמן, ואפילו משובח, וכאן זה נגמר) אצלי זה רק מתחיל (שיווק, רבותי שיווק) .

אני רואה את הכרם הפרטי שלי
מגוון שיקולים שונה לחלוטין מהשיקול של כרמים אינטסיביים , לא המליץ לחקלאי כמוני לנטוע קורטינה, כי בעת המסיק שלו (הקורטינה הוא זן מקדיםׂ ) , רוב בתי הבד במגזר סגורים עדיין , ולך תחפש בית בד פתוח ואתה חייב למסוק מחר.  והמדריכים אפילו לא חושבים על זה.

ישנם זנים שדורשים התייחסות יומיומית , ואחרים פעם ב...
ישנם חקלאים שרוצים לשמור על האדמה , שיהיה נטוע , שלא ייקחו להם אותה, וחשוב לו שההוצאות יהיו מאוד נמוכות ולא חשוב לו כמה הוא מרוויח , אחר  נושא השיווק חזק אצלו ועל זאת הדרך.
ולכן לכול חקלאי יש את הכרם שמתאים לו , ולכן כאשר אני רואה את החקלאי , ואת השיקולים שלו , אני יכול להתאים לו את הכרם הנכון לו.
ולכן אני אשמח לעזור לכול אחד בעצה בידע וחשיבה על בנייה ותכנון כרם נכון לו ואתם יודעים אך להשיג אותי.

נ.ב 
שאלו אותי .
רגע אתה ממליץ על נטיעת כרמי זיתים , שזה לא תחרות בשבילך?
ואני משיב .
בישראל מייצרים רק מחצית מכמות שמן הזית  לצריכה , וזו רק הולכת  וגדלה ( מי חשב לפני 20 שנה על שמן זית במגזר היהודי) , ואת היתר מייבאים  מחו"ל ( בעקר "זבל" , שמן ירוד ואינו מכבד את המותג שלו) . כך שיש מקום לכולם.

כבר אמרנו.
אנחנו מתייחסים לשמן זית כמו אל יין משובח , יש יין "פטישים" לקידוש  ויש יין ב 2000$ לבקבוק ואף יותר , אנחנו על הרמה העליונה של האיכות.

אלון

ניתן לרכוש שמן זית כתית מעולה בהספקה עד בית הלקוח 052-2369955




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה