יום שני, 2 בינואר 2017

מקרה שהיה באמת

בשנים שעברו דרסתי את הזיתים שלי בבית בד בכפר רמה הנמצא ליד כרמיאל, מדובר היה בבית בד טוב שלא התאים לכמויות גדולות של זיתים. 

והנה בשנה שעברה אני עומד רגע ליפני המסיק . וביחד עם עוד חבר דנים  היכן לדרוס את הזיתים, היה ברור לי שבכפר רמה לא ניתן לדרוס כמויות גדולות ובשנה שעברה הייתה כמות גדולה של זיתים אצלי ואצל יתר מגדלי הזיתים המתגוררים בשדה אליעזר.

וחברי הציע שנדרוס את הזיתים בכפר חורפש אצל לוטפי. הסכמנו ונסענו לחורפש לסכם את התנאים ביודענו כי כאשר אנחנו מבאים כמות גדולה ביחד נזכה להנחות בעלויות בית הבד.

מגיעים ומתישבים אצל בעל בית הבד , וכמובן לא ניגשים לעניין ישירות , ומדברים על הא ועל דא, ומגיעים בסופו של יום לעניין שאליו באנו , לסכם את העלויות בבית הבד. 
ובעל בית הבד רואה מולו שניים, אני קמינקר וחברי גם , ורואים על הפנים שלו שהוא לא מאמין למספרים שעליהם אנחנו מדברים, על הכמויות שאליהן אנחנו מתכוונים להביא ולדרוס , אבל מתוך נימוס בעל בית הבד נותן הצעה מדורגת : אם נייצר עד טונה שמן זית נשלם מחיר אחד , ואם יהיה יותר נשלם מחיר נמוך יותר,   ואם נייצר מעל 10 טון שמן זית המחיר יופחת ועל זו הדרך , ואנחנו מבהירים לו שמדובר במדרגה הגבוהה ביותר, מעל 10 טון שמן. ואני שקורא לא רע שפת גוף מבין שבליבו הנ"ל מתפקע מצחוק "אלה ייצרו בבית הבד 10 טון?" חושב לעצמו , וסיכמנו.

ומתחיל המסיק ובמשך כמעט חודש כול יום עלתה משאית  ממושב שדה אליעזר מלאה  בזיתים לבית הבד , אנחנו פתחנו את בית הבד ואנחנו סגרנו אותו, כול תכנון העבודה נסוב סביב העיתוי של הגעת הזיתים שלנו. בעל בית הבד הביא את מגדלי הזיתים מהמגזר בהתאם לעיתוי הגעת המשאית שלנו , ולבסוף שהודענו לו שמחר היום האחרון למסיק סגר את בית הבד.

השנה כבר לא היו שאלות ,  הכול היה ברור , כאשר במשך שבוע מסקתי , ויבול הזיתים בגליל היה דל מאוד תואמה כול העבודה סביב הגעת המשאית שלנו .

כבר כתבתי שלפני עשור הייתי היהודי היחיד בבית הבד וכיום ענף הזית מהווה נדבך חשוב בגידולים במושבים ובישובים היהודים , תהליך מבורך שמימנו מרוויחים כולם, הן בהתייעלות ומיכון הענף והן באיכות השמן המופק בארץ.

אלון קמינקר

ניתן לרכוש שמן זית מעולה 0522369955

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה