יום ראשון, 4 בדצמבר 2016

100

כן אנחנו היום בפוסט ה 100 , מי היה מאמין שרק לפני כ9 חודשים התחלנו , והינה אנחנו בפוסט ה 100. בדיוק שנגמרה עונת המסיק והיתחלנו לשווק את השמן החדש , השמן של שנה זו.

בתחילה התלבטתי האם זה נכון לכתוב בלוג על שמן זית, את מי זה מעניין , מה אני יכול להגיד לאדם מן הישוב, על זיתים , ועל שמן זית. ולבסוף החלטתי לכתוב.
כמו שיש תרבות של יין בארץ שאך זו נולדה , כי לפני 20 שנה בישראל היה רק יין "פטישים" לקידוש של יום שישי ועכשיו ניתן לראות תחת כול עץ רענן יינות בוטיק לרוב. כך יש מקום לתרבות שמן זית.
אם לפני 20 שנה ההינו אוכלים רק שמן "סוייה" ואחר כך מי שמחשיב את עצמו עבר לשמן "קנולה" , אזי היום יש מקום לטוב ביותר ,למלך השמנים , שמן הזית.

אנחנו בניגוד למגזר מתייחסים לשמן הזית כמו אל יין , ולא כמו במגזר שמתייחסים אליו כמו אל קמח, כמו שאיננו מבדילים בן קמח לקמח אזי הם לא מבדילים בן שמני הזית , וכאן בבלוג ניסיתי לאפיין את הזנים השונים את המיוחד הייחודי בכול שמן זית  ושמן זית.
בבלוג ניסיתי להציג את הגידול את התהליכים בכרם בהתאם לעונות השנה. 

 הסברתי על בית הבד , על מה קורה שם, אך מזיתים שנכנסים למכונות יוצא שמן זית, מה חשוב בבית הבד, על מה להקפיד.

למדנו לכבוש זיתים.
תיבלנו את הכול בסיפורים מהווי בית הבד ומהווי הכרם. ואנחנו בדיוק עכשיו בתום המסיק ותחילתו של מחזור חדש של טיפול בכרם.

מעט נסכם את מה שהיה במספרים, היו לנו כבר 7200 כניסות , מהרבה מדינות. (על פי קצב הגידול בכניסות עוד נעבור את בר רפאלי).
כמובן ישראל בראש ולאחריה ארה"ב צרפת ורוסיה. וכן כניסות ממדינות נוספות בגוש המזרחי, הונגריה רומניה ופולין, כניסות מהממלכה המאוחדת UK, וגם מדרום אפריקה, היו לנו כניסות ממעצמות שמן זית כגון ספרד ויון , ואפילו כניסה מכווית.
איני יודע אך הם קוראים את הבלוג , בעברית או מתורגם, ישראלים בחו"ל או תושבי ארצות הניכר. 

חלק לא מבוטל מהקוראים הינם קוראים קבועים .

 קיבלתי אין ספור טלפונים מאנשים שקראו את הבלוג והיו להם שאלות (ואני עונה בשמחה .. כולם מוזמנים לשאול). 

אני שמח להגיע למעמד הזה , לכתוב את בלוג ה 100 , ושמח עוד יותר לסכם עונה של נפלאה של גידול זיתים ולהתחיל עונה חדשה. ולהתחיל לשווק את שמן הזית החדש שאך זה נאצר.

אלון קמינקר

ניתן לרכוש שמן זית כתית מעולה 0522369955

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה