יום שלישי, 23 באוגוסט 2016

שאלות

מעת לעת מתקשרים אלי אנשים עם שאלות על זיתים, לכול אחד יש נגיעה ישירה או עקיפה לזיתים , יש לו שאלה ואין לו למי לפנות, ובבלוג הזה מפורסם הטלפון שלי ואנשים מתקשרים, ואני בכיף עונה על שאלות .

התקשר אלי משהו שיש לו עץ זית בגינה, והעץ מלא בזיתים השנה והוא שואל מה לעשות אתם.

בעיה.

לכבוש לצריכה ביתית ... ניתן לכבוש צנצנת אחת 5 ק"ג וזה בהנחה שיודעים לעשות זאת...... ומה עם יתר הפרי.

ללכת עם הפרי לבית בד ולייצר שמן באופן עצמאי...... בית הבד קולט מינימום של 100 ק"ג בשביל לייצר שמן לאדם בודד, בשביל להפעיל את המכונה נדרשת כמות גדולה של זיתים והכמות הזו של 100 ק"ג היא לבתי בד קטנים מאוד, בתי בד גדולים יותר קולטים מינימום של 200 ק"ג.

ובהנחה שיש לך את הכמות הזאת, אך תמסוק אותה?.... אין לך את הציוד המתאים , יריעות לאיסוף הזיתים , מקלות סולמות ובטח שלא מכונות חשמליות למסיק....

שאלתי את האיש החביב מאיזה זן העץ. ענה לי קורטינה.
אחד הסממנים של הקורטינה , הוא הבשלה מהירה, יום אחד הפרי נהיה שחור ועוד יומים הוא נושר, כך שהגמישות במסיק היא נמוכה והעיתוי של המסיק מדוייק מאוד.
ועוד הקורטינה הוא זן מקדים , כך שרוב בתי הבד סגורים ולא פועלים ( במגזר שבו נמצאים מרבית בתי הבד ישנם זנים מאחרים כגון הסורי והנבלי ולכן הם פותחים את בתי הבד מאוחר).

במגזר נהוג שכאשר מביא אדם כמות קטנה הוא מקבל מבית הבד שמן מן המוכן ולא את השמן שלו, בד"כ 10%-12% , בית הבד מרכז את כול הכמויות הקטנות ודורס אותם ביחד.

ומה שיעצתי לו.

כבר עכשיו תמצא בית בד באזור שלך שפותח מוקדם בעיקר בקיבוצים או במושבים, ותסכם אתם שאתה מביא להם את הזיתים, תנסה למצוא עוד מישהו שיש לו עץ זית בגינה מזן קורטינה , ותביאו את הפרי ביחד.

ולצערי כנראה הדבר לו ראלי ולכן הפרי לא יימסק וחבל.

אשמח לענות על כול שאלה של הקוראים ובכלל .

אלון קמינקר 

ניתן לרכוש שמן זית כתית מעולה 0522369955

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה