יום שבת, 21 באוקטובר 2017

בית בד 

בראשית כול עונה נשאלת השאלה באיזה בית בד נאצור את השמן השנה. ישנן הרבה אפשרויות , ישנם הרבה בתי בד ולכול אחד יש את היתרון שלו והחסרון שלו.

"בור" המקום שבו נשפכים הזיתים המסוקים ובו מתחיל תהליך אצירת השמן, אוקטובר 2017
 

בשנה שעברה ובאחת שלפניה אצרתי את השמן בכפר חורפש אצל לוטפי וראייפ גדבן. בית בד טוב . בשנה שעברה לא היה יבול וזכיתי ליחס של מלך, לוטפי הגיעה למושב בשעה 12:00 העמיס את היבול , היבול הובל אחר כבוד לבית הבד ומיד נכנס לבור והחל תהליך אצירת השמן. לעומת זאת בשנה שלפניה היה יבול רב ושם לא היה מקום לעמוד,לחץ ,בלגן ,ופעם אחת יצאתי מבית הבד ב02:00 לפנות בוקר, וברור לי שהשנה המצב יהיה אף גרוע יותר.

ביום חמישי ההיתי בכפר ריינה שליד נצרת בית בד מעולה. נקי . יעיל . מאורגן. שמח וטוב לב יצאתי משם ואני נוסע ונוסע וביזבזתי חצי שעה עד אשר הגעתי לכביש 77, המון זמן, לא נוסעים שעה וחצי כול כיוון לבית הבד.

לפני שלוש שנים אצרתי את השמן אצל מוכלס בכפר רמה שליד כרמיאל. בית בד טוב ממוקם קרוב אבל לא ערוך לכמויות  שאני מביא, פשוט אין לו מלגזה. מוכלס הבטיח לי שלא תהיה בעיה עם מלגזה ונראה שהשנה אני אוצר שמן אצלו.
כמו שהבנתם החלה עונת המסיק בחלק מרחבי הארץ.

אלון       קמינקר
0522369955   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה