יום חמישי, 12 באוקטובר 2017

סיבוב בכרם

הנה אני בכרמי הזיתים במושב שדה אליעזר, כאשר השבוע ירד היורה, ומבין ענפי הזית  צצים להם הזיתים, צבעם השתנה כבר אינו ירוק עז.

 צבע הפרי נע מירוק בהיר ועד שחור וזה המדד של הבשלת הפרי, אם נדמה לנו את פרי התפוח שמתחיל בירוק וכאשר הוא מבשיל הנו אדום (תלוי בזן) אז פרי הזית מתחיל בירוק עז ,ירוק בהיר ,סגול וכאשר הוא בשל צבעו שחור.

גוון ירוק בהיר
גוון סגלגל


הבשלת הפרי ויצירת השמן שבו מושפעים מהמון גורמים החל ממזג האוויר: כאשר הקור הוא אחד הגורמים העיקריים שמשפיעים, הלחות שבאוויר, אור וחושך , השקייה , סוג האדמה ועוד כהנה  וכהנה גורמים.

היורה שירד השפיע על הבשלת הפרי מחד הוא שתף את הפרות ומאידך קירר וליחח אותם כך שהכרם שינה את גוון הפרי, כבר רואים בכול מקום אשכולות של זיתים סגולים/ שחורים .

לכול זן יש את העיתוי שלו ובזן הסורי נראה כי השנה יקדים וימסק לפני זן הברנע, בכרמים אשר מבוססים על הזן הסורי צבעם סגול שמעיד כי הפרי בתהליכי הבשלה מתקדמים.

אחד הדברים המפלאים בכרם כול עץ נמצא בשלב אחר של הבשלה, ישנן שורות שבשלב מתקדם וחלקן נמצאות הרחק מאחור, מדובר באותו כרם, עץ על יד עץ , שורה ליד שורה , שמקבלים את אותו טיפול, אותו גיזום את אותה השקיה את אותו דישון ובכול זאת השלב בהן שונה. מדהים.


שפעת פרי בכרמי הזית מזן ברנע

השנה ככלל אנו נמסוק מוקדם וכבר בסוף אוקטובר יחל המסיק

חג שמח

אלון   קמינקר
0522369955

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה