יום שבת, 16 בספטמבר 2017

שחור

מעת הפריחה עד סמוך למועד המסיק צבעו של פרי הזית ירוק , עם התקרבות מועד המסיק פרי הזית "שובר צבע" והופך להיות ירוק  בהיר , ולאחר מכן שחור סגול . כמו השזיף שבתחילה הוא ירוק והופך את צבעו אט אט ובעת הקטיף יהיה שחור/סגול/ורוד/אדום/צהוב תלוי בזן, ככה כול הפרות וככה גם הזית.

את מועד המסיק קובעים לפי צבע הפרי, כאשר 50% מהפרי השחיר דהינו בשל יודעים כי עת המסיק הגיע, כמו ביתר הפרות העיתוי תלוי במזג האוויר, וככל שיותר קר ככה הפרי מבשיל ומשחיר.

לעתים אומרים לי אנשים שהם מעדיפים זיתים שחורים דהינו זן שחור , ואני מסביר להם שאין דבר כזה , יש זית בשל שצבעו שחור וזית שעדיין לא בשל וצבעו ירוק.

את הזיתים שהבשילו  ונהיו שחורים ורוצים לכבוש, ממליחים בלבד ללא תוספת של מים , המלח מוציא את הנוזלים מהפרי יחד עם המרירות , וכיוון שהפרי ללא נוזלים מתקבל פרי מקומט .

לעתים  אנו קונים זיתים כבושים מושחרים , זה פשוט זיתים ירוקים  שבתחילת תהליך הכבישה הוכנסו לאמבטיית מים , לאמבטיה זו מכניסים צינור אוויר ממשאבה כמו באקווריום דגים למשך 24 שעות ומתקבלים זיתים מושחרים שנכבשים .

אתמול הסתובבתי בכרם והנה יש זעיר פה זעיר שם זיתים שחורים, וזה האות שהחלה הבשלת הפרי, לצערי פרות אלו לא יחזיקו מעמד על העץ וישרו   , אבל תודה לאל יש השנה שפע של זיתים על העצים. שנה פוריה.
זיתים שחורים בשלים ספטמבר 17 שדה אליעזר

ולכולנו שנה טובה
תכלה שנה וקיללותיה תחל שנה ובירכותיה

אלון    קמינקר
0522369955 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה