יום שבת, 17 ביוני 2017

הדליה 

כמו שנכתב ברשומות הקודמות כרגע הכרם במצב סטטי, כמעט ולא קורה בו כלום, הזיתים גדלים כמעט לגודל הסופי שלהם.
זית מזן קורטינה בגודל כמעט סופי יוני 2017



ממשיכים להשקות , בודקים את מערכת ההשקיה , רואים שאין משהו מיוחד וזהו.

אז מה בכול זאת אני עושה בכרם:

קושר:
כבר סיפרתי לפני שתי רשומות  שעכשיו מכופפים ענפים. היתרון של הכיפוף ידוע , פתיחת העץ והנמכתו, מענפים ניצבים אני מקבלים ענפים בזויות שונות.

היתרון הגדול של כיפוף בעונה הזו מצב הענפים, אנו נמצאים בסוף עונת הצימוח, הענף התארך מחד אבל לא התקשה מאידך, ולכן קל מאוד לכופף אותו, קל מאוד להביא אותו למצב האופטימלי שלו, אתה מרגיש את הגמישות של הענף ויכול לעשות בו כרצונך.

פיתחתי שיטה שבה אני מצליח לעגן את החבל שבו אני קושר את הענף לגבהים של 4-5 מטרים. ובכך מצליח להפעיל את המומנט המרבי על הענף. (מומנט= כוח * זרוע (אורך)) .
הכיפוף עצמו חייב להיות מקצועי מאוד. צריך לתכנן איך הענף יראה בסוף , איפה עוגנים אותו למעלה ואיפה עוגנים אותו למטה (לחוט המוביל אן לעץ אחר)
דיברנו כבבר  על החוט המוביל, חבל או חוט ברזל שפרוש לאורך כול השורה בגובה הגזעים, החוט המוביל טוב לעצים צעירים אבל לעצים מבוגרים וגבוהים פחות טוב , ולכן בכרם המבוגר אני כמעט ולא משתמש בו.

התוצאה המתבקשת בסוף התהליך היא ענף בזוית של 30-70 מעלות מהקרקע שמוציא ענפים צעירים שנראים כמו חנוכיה. שבשנה הבאה יתן פרי.

אלון קמינקר

ניתן לרכוש שמן זית 0522369955 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה