יום שבת, 10 ביוני 2017

השתלמות

פורסם תקן חדש לאיכות שמן הזית ומועצת ענף הזית עורכת השתלמות. השתלמות שמפרטת את התקן החדש של איכות שמן הזית , השתלמות בת 4 מפגשים שכול אחד דן בנושא אחר.

במלוא הצניעות אני מחזיק  מעצמי כאחד שמבין בגידול זיתים ובאיכות שמן זית , חשבתי לעצמי מה כבר יש לי ללמוד. מה הם יכולים לחדש לי. כאשר המרצה הוא אהוד מקיבוץ גשור שלמד איתי במכללת תל חי בקורס לגידול זיתים ויצור שמן זית אצל ד"ר פתחי עבד אלאהדי ז"ל.

והנה אני מוצא את עצמי באבני איתן ברמת הגולן , יושב בכיתה ולומד,  יושבים מגדלים , עמיתים למקצוע , חובבי הזית ושמן הזית , אנשים שורשים שאוהבים את הארץ  הזאת .
 כן לא תמיד אתה מתחדש , כי בכול זאת בכיתה יושבים מעט אנשים וכול אחד בא עם ידע קודם, חלקם עם ידע רב, חלקם  עם ידע דל ובכול זאת, גם אני לומד, נחשף לניסויים שערכו בכרמים שונים בארץ, נחשף למסקנות שהתקבלו בהם. 

השינוי הגדול בתקן הוא הבדיקות החושיות, לא מסתפקים בבדיקת חומציות כדי לקבוע את איכות שמן הזית , אלה גם בודקים את הטעמים, בודקים האם יש פגמים בריח האם יש פגמים בטעם או במראה.

בסופו של יום השמן שאנחנו מייצרים נועד למאכל ואינו חלק מניסוי , ואחוז החומציות או ליתר דיוק החומצות החופשיות בשמן הזית הנו מדד ולא יותר.

חשוב ללמוד ולהתחדש וגם אני שם, כול זאת לטובתכם קהל קוראי וקהל לקוחתי.

אלון קמינקר

ניתן לרכוש שמן זית 0522369955 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה