יום רביעי, 1 במרץ 2017

הנדסת מכונות

שואלים אותי אך משתלב היותך מהנדס מכונות בוגר הטכניון עם היותך חקלאי. מה הקשר?
ואני עונה להם שבחקלאות לא חסר הצורך בידע הנדסי, כבר מזמן לא חורשים בעזרת מחרשת עץ וחמור,יש הרבה מאוד כלים חקלאים הדורשים ידע טכני על מנת להפיק מהם את המירב והמיטב ואתן דוגמאות.

אנחנו בסוף עונת הגיזום וכמו שנכתב אנו גוזמים בעזרת מזמרות המופעלות בלחץ אוויר (פנאומטיות). והנה קניתי מזמרה חדשה שמגיע לגבהים של 3 מטרים ויותר  , ודורשת לחץ גבוהה יותר מקודמתה, ונדרש לתת פתרון הן ע"י הגברת הלחץ במדחס , הן בהולכת האוויר בקו הספקה , נדרש להגדיל את קוטר הצינור מ 6 מ"מ ל 10 מ"מ. ולבסוף השיפור בביצועים של המערכת להן שיעור. ובכך הצלחתי להפעיל את המזמרה ולגזום בגבהים של מעל 5 מטרים ללא סולם ומבלי להתאמץ.

את המסיק אנחנו מבצעים בעזרת מנערות קטנות המופעלות במתח של 14V המופק מגנרטורים, לעתים יש בהן  תקלות ונדרש לתקן אותן , הוספתי שיפורים קטנים וכרגע מספר התקלות קטן יותר. כמו כן איתור התקלות נעשה בצורה יותר יעילה כמו שאני עושה בתחום האחזקה במקום שאני עובד בו.

כמובן הכלים החקלאים הרתומים לטרקטור, חלקם פיתוח שלי כמו מרסס העשבייה שיתכננתי ואני עובד אתו שלו חלק ייחודי ,מוט ריסוס שמרסס בן העצים.

מחשוב של מערכת המים , כיום כול הכרמים מושקים בעזרת מחשב.

כדי להפיק את המיטב מהמשק החקלאי נדרש ידע הנדסי רב וכאשר משתמשים בו מקבלים תוצאות טובות יותר.


קמינקר אלון 


ניתן לרכוש שמן זית 0522369955



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה