יום שבת, 11 במרץ 2017

סירוגיות

אני מסתובב בכרם והלב מתרחב והעין דומעת , כול יום שעובר נסוב לי אושר, הכרם מלבלב ורואים ניצנים ראשונים של פרחים. אנחנו ממש לקראת הפריחה ונראה כי השנה תהיה שופעת, גם בשנה שעברה רווינו נחת מהיבול, וכולי תקווה שגם השנה נזכה ליבולים כבדים.

כידוע כמעט כול עצי הפרי מניבים באופן סירוגי , שנה שפע ושנה דלה , עץ הזית קיצוני יותר ובחלק מהזנים כמו הסורי, שנה יש שפע ושנה לאחריה ריקה והעצים נטולי פרות . ואם ניקח את הזן נבאלי הסירוגיות בו היא בסבב של 4 שנים . שנת שפע שנה אין בשלישית מעט ברבעית אין ושוב שנת שפע.

אף לעצי הזית מזן ברנע יש סירוגיות אך היא אינה קיצונית כמו בסורי ובנבאלי , שנת שפע ושנה עם פחות פרי , כ 70%-80% משנת שפע .

בכרם הפרטי שלי יש  סירוגיות אבל בצורה שונה, בחלק התחתון של השורות בשנה שעברה היה שפע פרי ובשנה זו נראה שיהיה פחות ואילו בחלק העליון היה מעט פרי השנה ונראה שתהיה שנת שפע . תופעה כמו בכרם שלי היא מבורכת בעיקר בתחום השיווק, קשה להתמודד עם מצבי קיצון ביבול  שנה שפע ושנה אין ולכן מוטב הדבר כך שתהיה סירוגיות בתוך הכרם.

היום בפרשת השבוע דננו בשמן זית " שמן זית כתית למאור" , בזמן בית המקדש היום מדליקים את המנורה בשמן זית איכותי ולא בשמן זית נחות  ועוד ידוע ששני בתי המקדש היו קיימים האחד 420 שנים והשני  410  =  כתית- כ=20 ת= 400 י=10 ת =400 כמניין ימי בתי המקדש.

שיבנה בית המקדש במהרה בימינו ונזכה להדליק את המנורה 


אלון קמינקר 

ניתן לרכוש שמן זית 0522369955

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה