יום שני, 28 במרץ 2016

לקהל העוקבים שלום

אני שמח שהצטרפו אלינו עוקבים ואפילו מעבר לים.

אז למה בכלל צריך בלוג בעניין שמן זית??

במגזר הערבי מתייחסים אל שמן הזית כמו אל קמח , דהינו הכול אותו דבר או "מה שיוצא אני מרוצה"
ואילו במגזר היהודי מתייחסים אל שמן הזית כמו אל יין, מדברים על חומציות , טעמים, ארומה וזנים .
כיוון שאני מתייחס אל שמן הזית כמו אל יין , וכמו יינן שיודע את מלאכתו ויודע איפה וכיצד ניתן להשפיע על איכותו של היין כך אני  יודע להשפיע על איכות שמן הזית שאני מייצר , איפה מתערבים, מה חשוב ומה לא חשוב ואיך מגיעים לשמן זית משובח ובצניעות אפילו משובח מאוד.

לדוגמה: התקן לחומציות של שמן בדרגת "כתית מעולה" (המדרגה הכי גבוהה שיש לאיכות שמן זית) הינה עד 0.8% חומציות.
שמן הזית שלי כבר שנים עומד על אחוז חומציות של 0.2% .

 תוצאה כזו ניתן להשיג רק תוך הקפדה על כללים, החל מהנטיעה והגידול של העצים דרך המסיק ובית הבד ועד האחסון ואריזה שבה נמכר השמן.

בהמשך נסביר את התהליכים ואך הם משפיעים על איכות שמן הזית

אלון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה