יום שלישי, 29 במרץ 2016

שלום לקהל העוקבים 

אז איך הכול התחיל?

כשהייתי ילד בערך בגיל 17 אבא שלי קנה 15 עצי זית מזנים שונים.
למה?
ככה....
איפה נוטעים אותם??
נטענו אותם לרגלי ההר בין הסלעים בשולי החלקה שלנו, ואני בתור ילד טיפלתי בהם . השקתי , גזמתי והם גדלו.
התגייסתי לצבא ולמעשה העצים האלו ננטשו. לא טופלו , ועברו מספר שרפות.
הזית אינו עץ מפונק והעצים שרדו למרות שלא טופלו.
עוברות השנים ובאחת השנים העצים הניבו כמות אדירה של זיתים ועצרנו אותם לשמן , זו הייתה הפעם הראשונה שהבנתי את הפוטנציאל האדיר של הזית. זו הפעם הראשונה שנחשפתי לתרבות הזו.
עוברות השנים ואני משרת רחוק מהצפון , בינתיים אבי נפטר, ולמעשה רוב החקלאות הופסקה, 
והאדמות העלו קוצים ודרדרים.
בסוף שרותי הצבאי שרתתי בצפון ובקיץ 2006 הייתה מלחמת לבנון השנייה.
אחת הקטיושות נפלה בשטח לא מעובד ושרפה את הקוצים.
חשבתי לעצמי מה הנקמה הכי טובה באדון נסאר אללה ?... לנטוע.
ומה נוטעים ?
זיתים.... אין עץ שמסמל את ההפך מהמלחמה הזו יותר מהזית. הוא רצה לגרש אותנו ואנחנו השתרשנו באדמה.
הוא רצה לשרוף ואנחנו נוטעים..... הוא רצה להקטין ואנחנו עולים ופורחים.
וכך נטעתי את הכרם המקצועי הראשון שלי. ואילו ההוא מתחילת הסיפור קבור עמוק בבונקר שלו ואנחנו מפיקים שמן זית.
לא יצליח להם אף פעם לעקור אותנו מארצנו , לא יצליח להם לגרש אותנו אנחנו פה לנצח (ציונות).

לאחר השחרור למדתי בצורה מסודרת במכללת תל-חי "מומחה בגידול ויצור שמן זית" אצל ד"ר פתח עבד אל אהדי ואצל פרופסור שמעון לביא (נשיא ארגון הזיתים העולמי). ובבלוג זה נחלוק מהידע והניסיון שלי.

אלון


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה