יום שבת, 28 בנובמבר 2020

שיקוע

 שיקוע


אצירת השמן נעשת בבית הבד כמובן, מכניסים זיתים למכונה , שמרסקת אותם ולאחר מכן מפרידה בן המוצק לנוזל , ובין המים לשמן.

למעשה התוצר שיוצא מבית הבד אינו שמן בגירסה שאנו מכירים , מה שיוצא מהמכונות זה "מיץ זיתים" המשך התהליך קורה כאשר השמן מגיע לאחסון, במהלך של כחודש מתגבש השמן, התהליך הכימי שהתחיל בבית הבד ממשיך , תלוי כמובן  במזג האוויר ובתנאי האחסון , ככול שיותר קר כך התהליך מתמשך.


למרות שבבית הבד מפרידים את המוצק (גפת) מהשמן , נשארת כמות קטנה של גפת במכלים שאנו מאחסנים , עם הזמן המוצק שוקע  ואנו מקבלים שמן נקי . לתהליך זה קוראים שיקוע, המשקעים יורדים ומופרדים מהשמן.


את השמן שאני מביא למחסן אני מאחסן בחביות ענק שלהן שני ברזים, אחד בתחתית ואחד קצת מעל , מהברז שבתחתית אני מנקז את המוצק , ואילו מהברז העליון אני ממלא בפחים של 5 ליטרים.


לעומת זאת בפחים הגדולים יותר אני לא מבצע שיקוע וקהל הלקוחות מקבל אותם כפי שיצאו מבית הבד, צריך לזכור שקצת מהגפת כלוא בפנים ונראה אותו בסוף הפח לאחר שרוקנו אותו.



אלון קמינקר


ניתן להזמין שמן זית 0522369955



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה