יום ראשון, 22 בדצמבר 2019

שמן זית איכותי

כדי לקבל שמן זית איכותי , כמובן מעבר לגידול והטיפוח של כרם הזיתים נדרש להקפיד על מספר כללים.

הראשון שבהם :
הבאת הזיתים שנמסקו באותו היום לבית הבד.
הכלל הזה  הוא החשוב ביותר להפקת שמן זית איכותי, הזיתים נמסקים בצורה אלימה, חובטים בהם ומפילים אותם מגובה רב לעתים 4-5 מטרים. לאחר מכן הם מוסעים לבית הבד ואז מוכנסים למכונות . אם לא מקפידים על הבאת הפרי מיד לבית הבד אנו מקבלים זיתים רקובים .
 ניקח דוגמה: תפוח עץ ,נלחץ אותו ומה נראה? כלום . אם נמתין יום יומיים נקבל במקום הלחיצה כתם חום של ריקבון, אותו הדבר עם הזית , לאחר שנמסק מתחיל תהליך של ריקבון , אם לא מביאים אותו באופן מידי לבית הבד התהליך לא נפסק ומפיקים שמן זית מפרי רקוב, בעיה.

בעיה חמורה .

לצערי במשך  חודש המסיק נחשפתי לזוועות: במגזר אוספים את הזיתים מכמה ימים, ואז באים לבית הבד, כאשר הזיתים מאוחסנים בשקי פלסטיק.
מיד ניכר על  זיתים שאוחסנו בצורה זו מספר ימים  . באחד הימים הגיע כמות של זיתים שעמדה הרבה זמן ועוד בתנאי אחסון זוועתיים , הפרי היה לבן מעובש. פשוט זוועה.
חשבתי לעצמי בסוף אותו חקלאי אוכל את השמן הזה, או מוכר אותו . והקורא צריך לשאול את עצמו האם הוא היה מוכן לאכול זיתים רקובים ואם לא אז למה הוא צריך לרכוש שמן רקוב.
שאלתי את הכורם למה הוא מביא זיתים עבשים והוא גמגם זה בסדר , זה בסדר. שאלתי אחרים האם הם מכירים את הפתגם הערבי "מין אסג'רב לחג'ר" או בתרגומו לעברית  מהעץ לאבן כן כולם הכירו טוב אז למה ככה? למה אתם לא מגיעים כול יום לבית הבד?
השאלה נשארה באוויר ללא תשובה.

חבל 

את פגמי השמן ניתן להרגיש בטרם רכישת השמן, דבר ראשון מריחים את השמן, שמן רקוב יריח רקוב, שמן ישן יריח ישן וכו'

אם ריחו של השמן שפיר אזי בודקים את הטעם, אם השמן טעים אזי הוא בסדר וניתן לרכוש אותו.

אני מקפיד להגיע לבית הבד כול יום לאצירת השמן והתוצאה שמן איכותי.

אלון קמינקר

ניתן לרכוש שמן זית 0522369955

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה