יום שישי, 14 בספטמבר 2018

קורטינה

פנה אלי אחד הבעלים של מעדניה אחת שעמה אני עובד עם שמן זית מאיטליה.

"תטעם את השמן הזה" הוא אמר, הוא חריף ומריר ואנחנו רוצים ללקוחות שלנו גם שמן כזה.

טעמתי.

מיד היה ברור לי שמדובר ב"קורטינה" זן איטלקי בעל נוכחו גבוה מאוד, עם טעמים עזים מאוד...... אבל מאוד.



קורטינה בשדה אליעזר


















אמרתי לו שבשמחה אני השווק  לו גם שמן מזן זה, יש לי את הזן הזה ומיד בתום המסיק הקרוב אני השלח  להם גם את השמן הזה.

זן הקורטינה בכרם שלי ניטע על מנת להפרות את עצי ה"ברנע" . הזן הזה מהווה כ 20% מהכרם וכול ייעודו להפרות את הברנע.

אנו נוטעים בכרם בדרך כלל זן עיקרי וזן מפרה, הזן המפרה נועד לגרום לעליה בתנובת הזן העיקרי, בגלל עיתוי הפריחה של הזנים הגורמים להפריה הדדית.

מעבר לטעמים העזים שלו ,יש לזן הקורטינה בעיה ייחודית , פרות הזית משחירים ברגע ומיד נושרים מהעץ , ולכן עיתוי המסיק הוא דבר חשוב, נמסוק מוקדם נקבל פחות שמן וטעמים עזים במיוחד, איחור במסיק יביא לנשירה של הפרי. 
לכן אני לא ממליץ לנטוע את הזן הזה בכמות רבה בתוך הכרם.

כמובן שהטעם הייחודי והעז שלו אינו מתאים לכל אחד , אבל אלה שאוהבים את טעמו, מתענגים עליו ונהנים מכול מזיגה של שמן הזית הזה , במיוחד כאשר מתבלים איתו.

השנה זן הקורטינה אצלי עמוס בפרי לעיפה ואני אוהב להנות משפע הפרות עליו.


שפע פרי על עץ זית מזן קורטינה



אלון קמינקר

ניתן לרכוש שמן זית 0522369955


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה