יום שבת, 31 במרץ 2018

פסח

פסח הוא החג הכי יהודי שיש, מצד אחד מדובר באירוע היסטורי , אירוע של יציאה מעבדות לחרות. אירוע שבו עם ישראל עוצב, אירוע מכונן. ומצד שני מדובר בחג דתי עם אין ספור הלכות,קורבן הפסח ואיסור חמץ, שתי הפנים האלו של חג אחד.

ואני מחובר לשני הצדדים.

החרות שלי זה הדבר החשוב לי ביותר אחרי משפחתי, הדבר החשוב לי ביותר שעליו אני מוכן להרוג ולהיהרג. להרוג את כול מי שיפגע בחרותי ולמסור את חיי בשביל חרותי. 
שילמתי מחירים כבדים בחיי כיוון שלא ההייתי מוכן לשתוק, שהבעתי את דעתי למרות שהיא לא היתה מקובלת, ועל זה שילמתי, לא התכופפתי בפני אף אחד כול חיי. כול זאת למרות ששירתתי את המדינה כקצין במה"צל יותר
 מ 25 שנים .
ההיתי תחת אש פעמים בחיי . התנדבתי לבצע משימות שסיכנו את חיי, בשנים שההינו בלבנון נסעתי שם בתדירות שבועית וכול זה בשביל להגן על המדינה.

אני מקפיד על כשרות בכלל ובטח בפסח, שומר מאכילת חמץ, אוכל מצות ועושה סדר כהילכתו.
סדר שמתחיל בקדש ורחץ... ומסתיים בחד גדיא . בדיוק כמו האבא שלי והסבא שלי ובדיוק כמו שנוהגים בכול בית יהודי.

אני בדרך כלל לא שותה אלכוהול אך בסדר אני שותה 4 כוסות של יין. 
מכין חרוסת מתמרים אגוזים ובוטנים בדיוק כמו שאמא שלי הכינה.
ובכלל מכבד ומתכבד בחג 

והזיתים?

אין יותר מסורתי מזיתים שהם משבעת המינים שבורכה בהם ארץ ישראל.

אלון קמינקר

ניתן לרכוש שמן זית 0522369955


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה