יום שלישי, 13 במרץ 2018

דוד עמוס

הדוד שלי עמוס קרניאל נפטר לפני יותר מ 10 שנים, ובשבוע שעבר הכניסו ספר תורה על שמו בבית"ר עילית.

הדוד שלי היה חסיד חב"ד, הוא בחר את דרכו בחיים ואבי זיכרונו לברכה בחר בדרך אחרת ובכול זאת הם היו ונשארו אחים. אבי עליו השלום היה מבוגר ב 6 שנים מהדוד ונפטר בגיל 68 מהמחלה הנוראה.

כול פעם שראית את שניהם היה ברור לך שהם אחים , בדיבור בצחוק בשיחה ובעיקר בעניים, כול אחד בחר את דרכו ושניהם כיבדו אחד את השני.

אבי עליו השלום נפטר לפני  הדוד בכ 6 שנים  .

הדוד בערוב ימיו היה חולה מאוד באותה מחלה נוראה ובקיץ באנו אני ואחי לבקר אותו, ראינו אדם חולה מאוד שלא יכול לדבר איתנו, ללא החדווה שהייתה נסוכה על פניו , ללא שמחת החיים , ביקרנו והיבננו שקשה לו הביקור , יצאנו נפרדנו לשלום, ובחוץ דיברתי עם אחי .

 בסרט הזה ההינו עם אבא שלנו, ואת הסוף אנחנו מכירים והוא לא משהו.... זה ברור.

עוברים חודשיים שלושה בח' כסליו יום פטירתו של סבי אהרן קמינקר שהוא גם יום הולדתו של הנכד של הסבא,  הבן של הדוד, "ברכ'ה" וגם נקבעה חתונתו של "ברכ'ה" לאותו תאריך.

באנו לחתונה כהרגלנו ,אצל האשכנזים יש מנהג ובכללם גם בחב"ד שמתחתנים תחת כיפת השמיים.

אז הינה הדוד מלווה את בנו לכסות את פני הכלה, ולאחר מכן חוזרים המלווים של החתן ומלווים את הכלה מרחק של יותר מ100 מטר, ולאחר מכן 7 הקפות שמקיפה הכלה את החתן . והניחו כיסא לדוד שיוכל לשבת , אבל הוא , מה פתאום, הוא ילווה את החתן וילווה את הכלה ו7 הקפות וכול החופה  בעמידה ,ולאחר מכן ריקודים עם הליכון ובלעדיו ועוד ריקוד ועוד ריקוד .....

היה ברור לי שהדבר היחידי שמניע את הדוד זה כוח רצון , כי הגוף כבר ממש לא היה שם, ואותו כוח רצון ואותה אמונה הם אלו שמניעים יהודי חולה מאוד לרקוד בשמחת בנו.

הדוד נפטר מעט יותר מחודש לאחר מכן.

ובשבוע שעבר לאחר עשור מפטירתו הכניסו ספר תורה לזכרו בבית הכנסת בביתר עילית
מרגש מאוד חשוב מאוד וזו הדרך להנציח את הדוד.

סיימו לכתוב את הספר בביתו של ברכ'ה 
הכותב מסיע בכתיבת ספר התורה

לאחר מכן תהלוכה עד בית הכנסת וריקודים


ואך זה קשור לזיתים.
הזיתים הם העץ עם כוח הרצון הגדול ביותר , הזית ישלח שורשים עמוק באדמה יחדור לתוך סלעים. בשביל לגדול ולצמוח. הזית כמו הדוד יעמוד בכול קושי כאשר הדרך ברורה לו.


קמינקר אלון

ניתן לרכוש שמן זית 0522369955

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה