יום שני, 5 בפברואר 2018

גיזום
הפעם התחלתי מאוחר, ביום שישי התחלתי לגזום את כרמי הזיתים שלי. הגיזום זו העבודה הכי מקצועית שיש, זו העבודה הכי מדוייקת שיש בעיבוד הכרם ובכלל בחקלאות, כאשר כול פעולה היא בלתי הפיכה. הורדת ענף, אי אפשר להחזיר אות למקומו, אי אפשר להתחרט ואי אפשר לשנות, כאשר כול פעולה יש לה משמעות.

שאלו אותי פעם איפה למדת לקבל החלטות מהר, ועניתי להם בגיזום, בפעולת הגיזום מתקבלות מאות החלטות בשעה כאשר הן אינן הפיכות , וגם אין זמן  ואין יכולת להתחרט ,אי אפשר להתלבט שעה על כול ענף , ולכן מתקבלות החלטות מהר, ומתרגלים. ובעקר מתמקצעים .

למדתי לגזום אצל אבא שלי ז"ל . אבא גזם את כול עצי הפרי שהיו לנו . תפוחים, אגסים , שזיפים,  אבוקדו והדרים . כאשר הגיזום הוא גיזום ,גם בזית, אותם עקרונות , אותה שיטה.

אנו גוזמים "גביע".
בונים את העץ כך שהוא נראה כמו גביע , בפנים חלול ובדפנות ענפים. כאשר יש רווח בן ענף לענף ושלא תיהיה תסבוכת.
עץ זית מזן סורי נגזם "גביע"

המטרה של הגיזום להוריד את הענפים החלשים , לפתוח את העץ לאוויר ולשמש, כדאי שיהיה פרי, ולצמצם את המזיקים שאוהבים את הבלגאן.

חשוב לבנות את העץ למסיק, העץ צריך להיות גבוהה מהקרקע לפחות בחצי מטר. ואסור שהעץ יהיה גבוהה ממכונות המסיק, היה הרבה פרי השנה שנשאר על העצים בגלל שלא הצלחנו להגיע אליו.

ולכן אני מקפיד לגזום בעצמי. כיוון שיש כול כך הרבה שיקול דעת וחשיבה שאי יהיה אפשר להסביר לאף אחד מה לעשות,ובסופו של יום זה הכרם שלי ועליו גאוותי.


אלון קמינקר

ניתן לרכוש שמן זית 0522369955

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה