יום שבת, 12 באוגוסט 2017

העתקת עצי זית

בימנו רווח הנוהג לקשט את הגינה בעץ זית, והמגדילים לעשות מביאים עץ "עתיק" שנעקר ממקום כלשהו ונשתל בגינה.


עץ עתיק שהועתק לגינה לפני 5 שנים

בגינה הפרטית שלי אין עצי זית , גם כי יש לי הרבה עצי זית, כאשר חלק מהכרם גובל בגינה, וגם כי עץ הזית מלכלך , בעונת המסיק עץ שלא נמסק משיר את פריו, הפרי מפוזר על שבילי הגישה לבית ודיירי הבית דורכים עליו ולמעשה מייצרים שמן בכמות קטנה , כאשר עם הנעליים המשומנות  נכנסים לבית ומלכלכים את הבית. ולכן אין מקומו של עץ זית בגינה אלה אם כן נוטעים אותו במקום פחות נגיש כאשר נלקח בחשבון שפריו לא ינשור על שבילי הגישה לבית.


ובנוסף אני מתקשה  לראות את אותם עצים עקורים שניטעו בגינות. לעולם לא יראה עץ עקור/מועתק כמו עץ שניטע בצעירותו במקומו הקבוע. גם לאחר שנים רבות עדיין רואים כי העץ נעקר ולא נמצא במקומו הטבעי. עצים כאלו לא יפים בעני כלל , אינם משפרים את חזות הגינה "ומשדרים" לעולם "אנחנו לא מכאן"

עץ שהועתק לפני כ 3 שנים "אני לא מכאן"

לעתים נדרש להעתיק עצי זית ממקומם, כאשר בונים ישוב , סוללים כביש וכיו"ב אזי אין ברירה ומעתיקים את העצים.

ולכן אני תמיד מעדיף לנטוע עץ במקומו ושם יהיה עד אחרית ימיו, כידוע עצי הזית מאריכי ימים וישארו עמנו עוד מאות  בשנים.


אלון   קמינקר
0522369955

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה