יום שבת, 8 באפריל 2017

אין חוכמות
כדרכי אני מסתובב בארץ, ככה זה ,זו העבודה שלי, וכשאני מסתובב עיני תרות אחר כרמי הזיתים, ובכרמי הזיתים אני אומד מה מצבו של הכרם.

השבוע הסתובבתי בשומרון במספר מקומות , בצפון באזור אום אל פחם/מי עמי , במרכז באזור ראש העין בית אריה , ושוב אני מביט על הכרמים ובמקרה זה בכרמי הבעל של המגזר, ומה מתברר?????

בכרמים מטופלים , שבהם גזמו כמו שצריך שקילטרו, שטיפלו כנגד עשביה. הכרמים שופעים בעמודי תפרחת. ובכרמים מוזנחים העצים מתי לנפול. אין בהם כמעט כלום, זעיר פה זעיר שם, בקיצור מי שלא מטפל בכרם שלו שלא יצפה לראות ממנו ברכה. פשוט מאוד. 

כרם מטופל באזור ראש העין
שופע פריחה
הזנחה , עץ לא מטופל באזור אום אלפחם
הזנחה פושעת באזור ריחן



ותמיד צריך לדעת שעץ הזית זוכר. עץ שלא טופל ושבים לטפל בו ייקח שנים עד אשר העץ יחזור לעצמו, כך שאדם שאומר לעצמו , אני השנה לא גוזם צריך לזכור שיש לזה משמעות גם לטווח הארוך.

והכרם: הנה מתחילה לפרוח באזור צמח ובאזור בית שאן הפריחה בעיצומה בזיתי המנזולינו ואצלנו בעמק החולה  עדיין לא, אז נמתין עוד מעט ועצי הזית יעטו שלמה צהובה.

וערב חג החרות שנזכה להיות בני חורין כול חיינו.

אלון קמינקר

ניתן לרכוש שמן זית 0522369955 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה