יום שלישי, 26 ביולי 2016

במה לבחור

שאלה אותי לקוחה : נכנסתי לאתרים של המתחרים שלך ושם יש מבחר של שמנים מזנים שונים, וליד כול אחד מציינים את התכונות והיתרונות שלו (חריפות ,עזות טעמים, עדינות וכו') במה לבחור, אך אני יודעת מה לקחת לי, בסה"כ אני רוצה שמן זית.

עניתי לה נכון . רוב הצרכנים בישראל מתקשים להבדיל בן השמנים השונים מהזנים השונים , מה זה חריפות, מה זה מרירות , מה זה עדין. ולכן אני מוכר רק שמן מזן ברנע. למרות שיש לי מבחר של זנים (אני מגדל כ 15 זנים) ויכול לבחור כול זן או כול תערובת של זנים לשימושנו , ובכול זאת אני בביתי לצריכה הפרטית של משפחת קמינקר , אנו צורכים רק "ברנע".

למה ?
זן הברנע מתאים מאוד לטעם הישראלי הוא בעל נוכחות , יש לו טעם, אבל מצד שני הוא עדין מאוד , טעמו לא משתלט על טעם האוכל.
בטיבול מרגישים אותו אבל עדיין הוא לא משתלט.
בטיגון "הבית לא מרגיש כאילו טיגנו בו את כול העולם"
בבישול מרגישים שמן אבל עדיין ניתן להרגיש את יתר טעמי האוכל.

ולכן שמן זית מזן ברנע הכי מתאים לטעם הישראלי ולכן אני כאיש  מקצוע בחרתי בשביל קהל הלקוחות שלי שמן זית "ברנע" ואיני "משגע" אותם במבחר הגדרות שאין אדם מין הישוב יכול להבין.

משול הדבר לשוק הרכב (אני שמאי רכב גם) , אתה קורא בעיתון על רכבים של חברת "פורשה" של חברת "למבורגני" ודומתהן ובסופו של יום  רובנו נוסעים על מזדה טויוטה רנו פיאט יונדאי ואחרים. למה ? לא רק בגלל גודל הכיס, שאיננו יכולים לרכוש את המכוניות הללו , אלה בגלל שגם אם היינו רוכשים אותן לא יכולנו באמת לנצל אותן ואת התכונות הייחודיות שיש להן. ולכן נכון לנו למצוא רכב שיענה על הדרישות שלנו 

רוב קהל הלקוחות כאשר נחספים לטעמו הנכון, ממשיכים וחוזרים לרכוש אותו כי השמן זה נכון .

אלון קמינקר


ניתן לרכוש שמן זית כתית מעולה 0522369955


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה