יום שלישי, 19 בדצמבר 2023

נגמר

 פתאום נגמר המסיק, יום לפני אני משקים קום, נוסע לשטח,פורש את הציוד , מתקן מכונות , מוודא שהכול עובד ופתאום שקט.

אני לא קם לפני הציפורים , מתגלח , קורא חדשות בבוקר במחשב והכול בנחת.

בניגוד לעמיתי לי היו זיתים על העצים כפי שקהל הקוראים יודע. 

הייתה לי כמות זיתים כמו לפני שנתיים .

שנה כזו לא היתה לי (אומרים את זה על כול שנה) אבל השנה ממש קיצונית.

  • חשק אין בגלל המלחמה והשבת הארורה.
  • מה יקרה בצפון (חיזבאלה) שעלול לשבש את כול המסיק.
  • בעיה קשה של עובדים ,חסר ולך תמצא, ועוד שהדרוזים לא מוכנים לעבוד עם המוסלמים וברור למה.
  • בית בד, שנים  שאני אוצר את השמן בבית בד בערבה, השנה ערבה קצת בעיה.
  • בבית הבד בדרך כלל עובדים שב"חים והשנה הם אינם כך שגם בבית הבד מתמודדים עם בעיות המלחמה.
  • והכי גרוע אחוזי שמן נמוכים מאוד , ירידה של כ 40% לעומת מסיק 21 וירידה של כ 30% לעומת מסיק 22. אתה מגיע לבית הבד עם כמות זיתים ויוצא עם כמה גריקנים בודדים. 
למרות כול האמור יצא שמן נהדר , שמן מעולה.

חקלאים הם עם אופטימי ותמיד אומרים שנה הבאה, כן שנה הבאה ובנתיים אתם מוזמנים לרכוש שמן זית .

אלון קמינקר

ניתן לרכוש שמן זית 0522369955



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה