יום ראשון, 11 באוגוסט 2019

איזה עומס

עץ זית כורע תחת עומס הפרי אוגוסט 2019
איזה כיף
מידי שבוע אני מסתובב בכרמים שלי, וכל פעם מוקסם מחדש, מול העניים גדל פרי הזית לממדיו הסופיים , ועל העצים שפע של פרי, כלכך הרבה פרי.
הבדים מלאים בזיתים קטנים 
מדהים 
בינות לעלים צצים זיתים 

הקיץ כבר בשלבי סיום ועצי הזית מתחילים להיות פעילים, שוב יש צימוח צעיר על העצים, העלווה החדשה ממלאת את העין , ורואים את שפע הפרי שגדל וטופח .
איזה שפע 

איזה כיף.

פרי הזית נמצא בשלב קריטי בהתפתחותו כעת מתחילה אגירת השמן בפרי, בתחילה מעט, ואחר כך לקראת המסיק פרי הזית מתמלא בשמן.

איכות שמן הזית נקבעת בפרי , טיפול נכון תורם לאיכות שמן גבוהה, חשוב להשקות נכון , לא יותר מידי, ולא פחות מידי. שני המצבים פוגעים באיכות השמן . לא מדשנים את העצים כעת כי הדבר פוגע באיכות השמן. 

וממתינים למסיק.

בעת הזאת אני מסתובב הרבה בכרם כדי לקבוע את כמויות המים המושקים , העצים "מספרים לי " אך הם "מרגישים" ואני בכך קובע את כמויות המים , רואים על עלי הזית את מצבם ומגיבים בהתאם, מוסיפים או מפחיתים את כמויות המים בהתאמה.

אלון קמינקר

ניתן לרכוש שמן זית 0522369955



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה