יום חמישי, 27 בדצמבר 2018

מה אנחנו אוכלים

בן אדם רוכש לעצמו יין , דבר מקובל וידוע . אותו אדם יודע שיש הבדל אדיר באיכות של היינות , יש יין ב 20 ש"ח לבקבוק ויש יין ב100 ש"ח ויש ב1000 ש"ח ויש אף יקרים יותר. ברור לאותו אדם שהוא משלם על איכות.

אותו הדבר עם שמן הזית .
ישנם שמני זית  בעלי איכות גבוהה וישנם שמני זית באיכות ירודה, אבל לצערי רוב הלקוחות לא רואים את הדבר כך , הם לא רואים את שמן הזית כמקבילה ליין אלה כמו קמח , "הכל אותו דבר" .

בשביל לקבל איכות יש צורך להשקיע לדוגמא:
אני מקפיד כל יום לבוא לבית הבד על מנת להקפיד על איכות גבוהה כמו שאומרים בערבית "מין אל סאג'רה לחאג'ר" מהעץ לאבן בעברית . יש אחרים שלא מקפידים על כך, בעיקר במגזר, ואוספים את הזיתים שנמסקו במהלך מספר ימים ורק אז מביאים אותם לבית הבד, והתוצאה שמן מקולקל . ברור כשמגיעים עם משאית כל יום כאשר המשאית לא עמוסה עד הסוף זה מייקר את העלות ואף מכפיל ואפילו משלש .

עכשיו אושר לייבא שמן זית מחו"ל ללא מכס , ואני חושב לעצמי מה מקבל הלקוח ברוכשו  בסופרמרקט שמן מיבוא . שמן זית שהיה במכולה בשיא החום, ושיט בים התיכון כשבוע בטמפרטורה של 70 מעלות . מקבל שמן מבושל . והכי עצוב שהלקוח הזה מכין את האוכל של הילדים שלו עם השמן הזה .ושמח שחסך משהו כמו 10-15 ש"ח לבקבוק אבל ממש שמח.

עצוב

לשמחתי קהל הקוראים וקהל הלקוחות שלי מבינים את ההבדל ויודעים לעריך איכות. עושה לי טוב בלב לקבל משובים מלקוחות חוזרים על איכות השמן ועל כמה נהנו מהשמן שקנו בפעם הקודמת.

השנה מכרתי בעיקר ללקוחות ותיקים את השמן החדש וברור לי שהנאמנות שלהם מחייבת בראש ובראשונה אותי. אני חייב להקפיד לייצר שמן ברמה גבוהה. גבוהה מאוד.


אלון קמינקר

ניתן לרכוש שמן זית 0522369955 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה