יום חמישי, 22 באוגוסט 2024

חצבים

החצב הינו מבשר הסתיו , כאשר אתה רואה את החצבים פורחים אתה מבין שהסתיו כבר כאן, אומנם חם בחוץ, הביל ומזיע, אבל זה פרפור הגסיסה של הקיץ.

החצב כשמו כן הוא חוצב את דרכו באדמה הקשה, באדמה היבשה החוצה ופורח, משימה לא פשוטה לפרח, אבל זה החצב, פתאום בשדות הקמל יש תפרחת ניצבת של עמוד פרחים, פרחי החצב.



חצבים שדה אליעזר 22/8/24





ומה בזיתים?

בעוד כחודשיים, בראשית נובמבר יחל מסיק הזיתים לשמן זית. (מוסקים זיתים לכבישה כבר בעוד כחודש) , לאחר עונה הזוייה שבה לבודדים היו זיתים על העצים, (כמוני) והם אלו שאצרו את הזיתים לשמן זית . השנה יהיה שמן זית אבל בצורה מוגבלת, במגזר שכרמיו אינם מושקים יהיה מעט שמן זית וזאת כיוון שבמועד הפריחה היה יום חם מאוד, עצי הזית היו צמאים והם יבשו את הפרחים ובכך פגעו בפריחה, אצלנו שכבר ממועד הפריחה ועד המסיק אנו משקים יום יום (למעט שבת) יש שפע של זיתים על העצים.

תהליך הגדילה של פרי הזית מהפריחה ועד המסיק הינו פשוט : מיד עם הפריחה פרי הזית גדל לכמעט למימדו הסופי וזאת עד תחילת החום הגדול ביוני, בימים שחם החל מאמצע יוני ועד לזמן הזה אמצע אוגוסט פרי הזית  כמעט ואינו גדל. וכעת  מעכשיו ועד למסיק הפרי גדל למימדו הסופי. 

אנו רוצים שפרות הזית יהיו גדולים וזאת על מנת שנפיק כמות מרבית של שמן זית, ומובן שזיתים גדולים מפיקים שמן זית רב יותר מאשר זיתים קטנים ולכן הגברנו את כמות המים בהשקיה וזאת עד למחצית חודש אוקטובר כשבועיים לפני המסיק במועד זה מורידים את כמות המים (ונדבר על זה בעתיד)




אז מה נומר בשנה מטורפת כזו שהחטופים יחזרו לביתם במהרה ובחיים. שפצועי צה"ל יחלימו ולמשפחות החללים נחמה (בבניין ציון וירושלים תנוחמו)  .

ולעם ישראל שישכון לבטח איש תחת גפנו ותחת תאנתו (וגם תחת צל עצי הזית)


אלון    קמינקר

052-2369955

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה