יום שלישי, 8 ביוני 2021

השקיית זיתים 2

 התקשר אלי כורם מכפר טרומן ואומר לי: "עכשיו אני מבין למה אין לי זיתים על העצים למרות שהיתה לי פריחה מדהימה"

אני שואל מה?

אומר: " קראתי את הפוסט שלך בקשר להשקיה ואני עכשיו מבין, התחלתי להשקות במאי"

כן .

לעיתים הניסיון והידע גוברים על ההגיון הפשוט, רוב החקלאים חושבים :

זיתים = > כמעט ולא צריך מים . "סבא שלי אומר שהזיתים גדלים בלי מים .

היתה שנה גשומה=>  ניתן להמתין עם ההשקיה. ולהתחיל להשקות מאוחר."נחסוך כסף"


אז זהו שלא.

עם הפריחה מתחילים להשקות והרבה, עדיף יותר מים מאשר פחות.

פחות מים => פריחה "שרופה" 

ימים חמים בפריחה => להשקות , אחרת אין פרי.


כמו שאמרתי כבר בפוסט הקודם משקים הרבה מאוד מים בתקופת האביב מהפריחה עד החום הגדול.

מהחום הגדול עד אמצע אוגוסט יורדים ל 70%-80% .

מאמצע אוגסט עד סוף ספטמבר עולים חזרה ,

מסוף ספטמבר מתחילים לרדת בכמויות עד שבוע מהמסיק שאז מפסיקים להשקות בכלל.

צריך לזכור שהצמאת העצים גורמת להבשלת הפרי ולהקדמת מועד המסיק, אם רוצים לאחר את המסיק בגלל לוגסטיקה , אז ממשיכים להשקות .

פשוט .

תמיד ניתן להתקשר אלי ולקבל עצה


אלון קמינקר


ניתן לרכוש שמן זית 0522369955




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה