יום רביעי, 17 בפברואר 2021

פריחה מוקדמת

 פריחה מוקדמת 


הפריחה בזית מתחילה בחצי השני של חודש מרץ , בשנה שעברה הפריחה התעכבה וקרתה בחצי הראשון של חודש אפריל .

והינה אנו בקושי באמצע פברואר וכבר רואים את הניצנים על העצים, העצים החלו בתהליך של פריחה , מוקדם, אבל ממש מוקדם לעומת מחזור הטיבעי של הזית.

לדבר יש משמעות כבירה , מיד בתום המסיק לאחר החיגור וריסוס נגד עשביה מתחילים לגזום, פעולה חשובה מאוד, מדוייקת מאוד, והעיתוי שלה חשוב, בזמן שהעץ ישן את שנת החורף גוזמים אותו  , מחודש דצמבר ועד לפני הפריחה בחודש מרץ ,  לוקח לי לא מעט זמן לגזום את העצים , יש לי בערך 1000 עצים, ואת הגיזום אני עושה לבד, לא פועלים ולא אף אחד אחר , רק אני , מדובר בדבר מדוייק מאוד , מקצועי מאוד, ובעל השלכות על העצים,  ותכננתי שאני מסיים בעוד חודש ולאור הקדמת הפריחה אני חייב לסיים כבר בשבוע הבא, בטרם הפריחה.


מזג האוויר הוא השעון של העץ , כיוון שהיה שבוע חם מאוד, עצי הזית  הבינו  שהם צריכים לפרוח . 


פריחה מוקדמת משמעה מסיק מוקדם , משפיע על איכות השמן, על טמפרטורת האצירה של השמן, עיתוי ההשקיה ועוד.


כככה זה חקלאות , החקלאי תלוי בהרבה דברים שאינם הוא, גשם ושמש, חום וקור.

וכרגע יורד גשם , גשם ברכה , טיפות רבות ולאורך זמן , מים שיחלחלו באדמה וישארו שם זמן רב. מעולה


אלון קמינקר


ניתן לרכוש שמן זית 0522369955



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה