יום חמישי, 10 בדצמבר 2020

בבית הבד

 בבית הבד


חזות האדם אינה מלמדת כלל על האדם, דבר ידוע.


אחד הבאים בשערי בית הבד פונה אלי ומבקש ממני דבר מה, כול השיחה הזו כמובן מתנהלת בערבית  (דובר ערבית טוב אבל עם מבטא רע) , אני עונה לו משהו , והנה עוד שאלה , ואז הוא אומר לי  בערבית " פקרת הינו אינתה מין אל מאצרה" או בתרגום חשבתי שאתה מבית הבד.


בזמן המסיק אני קם מוקדם , למי יש זמן להתגלח, בכרם יש אדי שמן זית באוויר מהליך המסיק שמתערבב באבק , יחד יוצרים עיסה דביקה שמכסה את הבגדים ואת חלקי הגוף החשופים .

ולכן אני משתמש בבגדי עבודה שלאחר המסיק מוצאים את עצמם בפח האשפה.

ביחד עם ההתעסקות שלי במכונות אצירת השמן, הבחור היה בטוח שמדובר באחד מעובדי בית הבד, אם לא בעל בית הבד.


הכורם מחוייב להכיר היטב את הליך אצירת שמן הזית, לדעת בדיוק מה חשוב, על מה להקפיד, ומה ההשפעה של כול דבר על איכות/כמות שמן הזית.

לדוגמא:

לאחר ריסוק הזיתים נכנסת העיסה למערבל , שם שוהה כשעה, פחות מידי זמן מופק פחות שמן, יותר מידי זמן , השמן מאבד את רכיבי הטעם והריח ונהיה יותר עדין/מתון .

ולכן הכורם ביחד עם מפעיל בית הבד צריך להקפיד על התהליך.

 לעיתים נכון להשהות את שמן הזית במערבל הרבה זמן על מנת למתן את טעמיו במיוחד בזנים עם נוכחות גבוהה כמו הקורטינה.

כיוון שאני מעורב מאוד בתהליך היה בטוח אותו אדם שאני חלק מבית הבד.

ככה זה אנו משתלבים במזרח התיכון 


אלון קמינקר

ניתן לרכוש שמן זית 0522369955



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה